Otroci umirajo na belih oblačkih


Maja Primožič
Maja Primožič
19 Mar, 2019

Bombaž je nekdaj nosil ime”belo zlato”, danes pa je bombažna industrija, skupaj z ostalo tekstilno industrijo ena izmed največjih onesnaževalk okolja; zraka, vode, zemlje, zdravja ljudi in zdravja živali. Le 1 % oblačil se reciklira, druga pristanejo na odlagališčih in v sežigalnicah.

Slika

Zrak je bil tako gost zaradi bombažnih prašnih delcev, da se je komaj dihalo, oglašujoč zvok mašinerije pa je popolnoma prevzel tovarno bombaža v indijskem mestu Gujarat.

Punčke, stare nič več kot 11 let, so v stroje metale surov bombaž, ki so ga njihove matere in sovrstnice pretekle ure nabirale na poljih. Zunaj je bilo 39 °C in za naslednji teden so, kot da ne bi bilo že dovolj neznosno napovedovali ponoven dvig temperatur. Na poljih in v tovarni so bile razmere za delo na robu mogočega.

Kali misli, da je stara 10 let, a o svoji starosti ni prepričana. Njene roke so prekrite s praskami, ki jih je dobila pri obiranju bombaža in roke njene sestre Ashi niso kaj prida drugačne.

Ne vesta, kje sta njuna starša, gotovo pa delata nekje na polju. Kali in Ashi pravita, da je delo težko in njuni sovrstnici, ki v tovarni delata že nekaj let, a sta stari komaj 12 let, se strinjata. Med tem, ko otroci govorijo, jih motijo bombažni oblački v zraku, ki jim otežujejo dihanje. Nedolgo nazaj je 14-letni fantič od utrujenosti zaspal na belem oblačku iz bombaža in se z njim zadušil.

Bombaž je nekdaj nosil ime”belo zlato”, danes pa je bombažna industrija, skupaj z ostalo tekstilno industrijo ena izmed največjih onesnaževalk okolja; zraka, vode, zemlje, zdravja ljudi in zdravja živali.

Le 1 % oblačil se reciklira, druga pristanejo na odlagališčih in v sežigalnicah.

Po približnih ocenah je v Indiji, ki je druga največja pridelovalka bombaža 0,5 milijona mladoletnih delavcev, otroško delo pa je velik problem tudi v ostalih velikih pridelovalkah bombaža, kot so Kitajska, Pakistan, Brazilija, Uzbekistan in Turčija.

O posledicah neetične tekstilne industrije se širi glas že nekaj let, pa se je vseeno pojavil “Instagram izziv”, pri katerem se zlasti dekleta, stara le nekaj več kot dekleta v tovarni bombaža, vsak dan oblečejo v drugo oblačilo in se s hashtagoma #outfitoftheday ali #ootd pokažejo na Instagramu. Med modnimi blogerkami je ta hashtag pravi hit. Raziskava, narejena med angleškimi najstnicami, je pokazala, da kar 10 % deklet kupi oblačilo zato, da ga obleče le enkrat in se v njem pokaže na družbenih omrežjih.