Luxemburg je majhna, a najbogatejša evropska država, z visoko povprečno plačo in nizko brezposelnostjo. V glavno mesto, ki je polno bančnih institucij, kulturnih ustanov in pravljičnih gradov, se zato vsakodnevno zgrinjajo poslovneži celo iz sosednjih Belgije, Francije in Nemčije. New York Times poroča, da je teh, ki dnevno prečkajo mejo Luxemburga kar 180.000, to pa je celo več, kot je prebivalcev glavnega mesta.
Ker je Luxemburg na osmem mestu po številu avtomobilov na prebivalca na svetu, so vsakodnevni prometni zamaški, ki onemogočajo poslovnežem pravočasen prihod na delo neizogibni. Povprečen Luxemburžan tako preživi v avtomobilskih kolonah letno kar 33 ur in predsednik vlade Xavier Bettel je rekel, da se to za najbogatejšo evropsko državo ne spodobi.
Kljub temu da so nekatera evropska mesta svojim prebivalcem že ponudila različne oblike brezplačnega ali subvencioniranega javnega transporta, pa je Luxemburg prva država na svetu, ki bo ukinila vozovnice na vseh prevoznih sredstvih. Brezplačno se bodo lahko vozili tudi obiskovalci Luxemburga.
Nekateri prebivalci Luxemburga, kot je učitelj Claude Moyen so skeptični: "Nisem prepričan, da se bodo ljudje zaradi uvedbe brezplačnega javnega prevoza odpovedali prevozu z avtomobili." Razlog za uvedbo brezplačnega javnega prevoza je sicer bolj praktičen, kot okoljski, pa vsak avto na cesti manj nekaj šteje, zlasti v tako avtocentrični državi kot je Luxemburg.
Daleč največ v Moskvi, sledijo prebivalci Londona, Pariza in Istanbula..
Vir: www.telegraph.co.uk