Etični potrošnik je tisti potrošnik, ki prevzame odgovornost za posledice svojega nakupa in se ob tem zaveda, kakšen vpliv bo imel z nakupom na družbo, okolje in živali. Mera etičnega vedenja pri nakupovanju je odvisna od tega, kako dobro je posameznik seznanjen z družbenimi ter okoljskimi problemi, ki so povezani z izdelkom ter s tem, kakšna je njegova sposobnost empatije.
Na svetu je etičnih potrošnikov že veliko, v Sloveniji pa se zanj zadnja leta postavljajo prvi močni temelji. Vse več ljudem v Sloveniji je mar za pravico, naravo in njene živali. Zdaj lahko svoje vrednote jasno izrazijo preko družabnih omrežij, z nakupom etičnih in bojkotom tistih neetičnih izdelkov. Vsem etičnim potrošnikom je skupno to, da jim ni vseeno, v kakšnem svetu živijo, da ne podpirajo nehumanih praks in so pripravljeni sodelovati pri ustvarjanju pravičnejšega sveta, četudi se morajo zato čemu odpovedati.
Potrošnik je etičen, če kupuje lokalno pridelano hrano, ekološko hrano ali če zavrača izdelke, ki vsebujejo palmovo olje, ali zavrača hitra oblačila, ki jih izdelujejo izkoriščani in podcenjeni delavci. Tudi vegani, ki ne podpirajo izkoriščanja živali, in ljudje, ki kupujejo izdelke brez plastike ter energetsko varčne aparate in žarnice, so v določeni meri etični potrošniki, saj jih pri nakupu vodijo etična merila.
Da etično potrošništvo postaja vse bolj priljubljeno, je zaslužen dober pretok informacij preko interneta o slabih in izkoriščevalskih praksah podjetij. Te so v modernih časih zaradi raziskovalnih novinarjev in aktivistov razkrite hitro objavljene v različnih medijih. Poleg medijev tudi nevladne organizacije v kampanjah kažejo številne zgodbe in krivice z namenom, da ljudem pred oči postavijo izkoriščevalske in neetične prakse ter jih odvračajo od nakupovanja neetičnih izdelkov. S tem jih povezujejo v etično skupnost, ki je tudi v Sloveniji vse večja.
Obsežna raziskava med angleškimi potrošniki je razkrila zanimive ugotovitve:
Ekonomska fakulteta v Ljubljani je leta 2016 izvedla raziskavo o trajnostni naravnanosti slovenskih potrošnikov. Ugotovila je, da:
Kljub temu, da se povsod v razvitem svetu tretjina vseh potrošnikov izraža, da so jim vrednote proizvodnih podjetij pomembne, zlasti na področju okoljske in socialne odgovornosti, pa je tržni delež etičnih izdelkov, kamor sodijo tudi ekološki izdelki še vedno le 3 %.
Tudi vi mislite, da postajajo oglaševalske kampanje multinacionalk vse bolj prepričljive?